משחקי חברה לילדים ביום הולדת

כשאתם חוגגים ימי הולדת בבית או בחוץ לילדי גן או בית ספר ובהנחה שלא שכרתם מפעיל אירוע בתשלום שישעשע ויעסיק את הילדים בהפעלה מובנת, רצוי שתדאגו מבעוד מועד להפעלות ומשחקים על מנת שלא ישתעממו. המשחקים כמובן צריכים להיות מותאמי גיל ורצוי שגם יתאימו לנושא הנבחר ליום ההולדת אבל נשמח לתת כמה רעיונות למשחקים נחמדים ללא שיוך לנושא ספציפי.

מה דעתכם לחזור לימי ההולדת של ילדותכם ולמשחקים המוכרים לכם?
1.בעבר יום הולדת לא היה יום הולדת אם לא היה בו משחק נשיפה של צמר גפן למרחק- המנצח הוא זה שהגיע ראשון לסיום.

2.מה עם משחק פיצוץ בלון בטן לבטן או גב לגב?

3.זוכרים את משחק הכיסאות? סדרו כסאות לפי מספר הילדים פחות כסא אחד, והפעילו מוזיקה. כשהמוזיקה נעצרת כולם תופסים כיסא ומי שנותר ללא מקום – יוצא מהמשחק. בנוסף מפחיתים כסא מהשורה.

4.גולם במעגל – יושבים במעגל כשילד אחד מסתובב מסביב לילדים עם חפץ בידו. כשמחליט מניח את החפץ מאחורי אחד הילדים שקם ורודף אחריו עד שתופס אותו או שהילד הראשון תופס את מקומו שהתפנה.

5.משחק החבילהמצריך הכנה מראש של הפתעה עטופה בניירות כשעל כל נייר משימה, החבילה מסתובבת בין המשתתפים ועוצרת כשמוזיקה נעצרת. מי שהחבילה נעצרה אצלו צריך להסיר נייר מהחבילה ולבצע את המשימה. האחרון שהחבילה נעצרת אצלו זוכה בפרס הטמון בה.

6.אם יום ההולדת מתקיים בשטח פתוח או בפארק תוכלו לשחק משחקים המצריכים מרחב כגון מרוצי שליחים למיניהם, תחרויות קפיצה בתוך שק, מחבואים, קלאס, חם קר, או חפש את המטמון

7.כישורי פנטומימה – זה הזמן לבחור דמות דמיונית או מוכרת, סרט, ספר או הצגה ולגרום למשתתפים לנחש באמצעות הדמייתה בפנטומימה.

8. סוכריה בקמח – בתוך צלחת ממלאים קמח ומחביאים סוכריה, הראשון שמגיע אליה עם הפה בלבד מנצח.

9.ביצה\כדור בכף – עליכם להכניס לפיכם כף ועליה ביצה (קשה למניעת בלאגן) או כדור פינגפונג, יש ללכת מרחק מסוים עם הכף בפה מבלי להפיל את החפץ שעליה

10.סחרחורת – יש להסתובב מספר סיבובים שמחליטים מראש ולאחר מכן לנסות ללכת בקו ישר עד יעד מסוים – נסו לעשות זאת בלי ליפול!

11.האכלת חבר כששניכם בעיניים עצומות – נשאיר לכם לדמיין לבד כמה זה משעשע.

12.בועות סבון ענקיות – הצטיידו בגיגיות מים, סבון (יש המוסיפים גם גליצרין שניתן לקנות בבית מרקחת ויוצר בועות גדולות באמת) וחובט שטיחים כמו של פעם או חישוק – טבלו ויצרו בועות ענקיות!

13.זוכרים איך פעם השחלנו נר לבקבוק? קושרים חוט סביב המותן ובצידו השני נר ומנסים "לקלוע" ולהשחיל את הנר לצוואר בקבוק ריק.