חוגגים לילדיכם יום הולדת?

בוודאי אתם מודעים לטרנד של שולחנות אוכל ממותגים ומקושטים, ואנחנו כאן על מנת לשפוך מעט אור ולתת כמה טיפים לאירגון ועיצוב השולחן.

1.אז ראשית כל צריך לקבוע היכן תערך המסיבה וכמה אורחים יקחו בה חלק – על מנת להבין את כמות הכיבוד הדרושה ולצמצם בהוצאות

2.במידה והחוגגים הם ילדי גן או בית ספר יש להחליט על פעילויות שיתאימו לגיל החוגגים, כדי לעניין אותם וכדי להעביר את זמן האירוע בנעימים וללא רגעים דלים. אתם יכולים לכלול מפעיל בתשלום, ליצן, קוסם וכדומה ואתם יכולים כמובן לארגן הפעלה בעצמכם.

3.כדאי להתייעץ עם הילד\ה לגבי נושא יום ההולדת, דמות כלשהי מסרט או סדרה למשל: יום הולדת לשבור את הקרח, יום הולדת מיניונים, מיקי ומיני מאוס, ספיידרמן ועוד. כשיהיה נושא מוחלט תוכלו להמשיך לשלב הבא.

4. אז יש לנו נושא, עכשיו נבנה את כל החלל והאוירה ואת יום ההולדת בכלליותו לפי אותו נושא והצבעים המתאימים לו. הנושא ישמש מרכז האירוע ולפיו נפעל. למשל יום הולדת לשבור את הקרח יתאפיין בצבעוניות תכלת, לבן, כסף כדי ליצור זיהוי ויזואלי מתאים. רצוי לסדר על השולחן איזורים נמוכים וגבוהים שיצרו עניין במראה הכללי ויאפשרו מקום נוסף על השולחן בו השטח מוגבל מראש, כך תייצרו איזורים ב"קומות" – גם גבוה וגם נמוך.

5. בקלות רבה נוכל "להלביש את החלל" לפי הצבעים שבחרנו התואמים את הנושא. צרורות בלונים, שרשראות דגלונים, רקעים עשויים מבדים, או מפות אל בד חד פעמיות יוכלו ליצור מכנה משותף בצורה מהירה מאוד. ניתן גם לקשור לקצוות השולחן גוונים של סרטי קרפ, טול או בד וליצור לשולחן "חצאית" בצבעים תואמים.

6.גם כלי האוכל באם יהיו בעלי איורים מתאימים או צבעוניות מתאימה יוכלו להשתלב נפלא על שולחו האוכל, חשוב להתאים את הכלים לסוגי המזון השונים וניתן גם למתג את הכלים השונים שיתאימו אף יותר לנושא האירוע
 אם אתם עורכים שולחן ומסדרים צלחות וכוסות על גביו אל תשכחו שמיתוג הסכום, או הכלים מסביב יכול לעזור בהכנסת הצבעוניות הדרושה, או חבקי מפיות, אקססוריז שונים, פרחים ונרות.

7. הגענו לשלב בו אנו רוצים לסדר את שולחן הכיבוד. כדאי לנסות לבחור מזון שתואם מבחינת הצבעים הדרושים, ולארגן אותו בכלים מסודרים ומראה אסתטי כי כידוע העיניים אוכלות הרבה לפני הפה, והילדים וגם המבוגרים יגשו לכיבוד שמאורגן להם בעין וירצו לטעום.

8. האוכל עצמו כאלמנט עיצובי – ניתן לארגן את האוכל כך שיתרום מאוד לעיצוב. זר של שיפודי פירות טריים צבעוניים, ירקות, מרשמלו או סוכריות גומי. אם החלטתם לשפד סוכריות גומי השרו את השיפודים במים קרים שעה לפני התחלת ההכנה, יהיה לכם הרבה יותר קל לשפד את הממתקים על שיפוד שספח מים והכי כייף לרתום את ילדי היום הולדת לעזור בהכנות, הם ירגישו שמשתפים אותם ואתם תזכו לקצת הקלה בנטל!

9. קאפקייקס אותן עוגות אישיות טעימות יתאימו לעיצוב כל שולחן יום הולדת. בין אם אתם קונים אותם מוכנים ומשדרגים אותם ובין אם אתם מכינים בלילה של עוגה בחושה ומוזגים למנג'טים – האלמנט הזה גם טעים וגם יפה. השתמשו במנג'טים תואמים לצבעי האירוע מזגו לתוכם בלילה בהירה או כהה לפי טעמכם או הכניסו לתוכם את הקאפקייק הקנוי ומעל קשטו בקצפות צבעוניות, גנאש, בצק סוכר, כל דבר שיגרום להם להראות כחלק מהנושא.

10. ממתקים – היום קיימים בשפע ולפי משקל, והם יכולים לתרום רבות למראה השולחן, שימו לב שיש לקחת בחשבון את מקום האירוע ולהתחשב בהחלטות הכיבוד באם האירוע בבית במקום ממוזג או בחוץ. תוכלו לנעוץ סוכריות על מקל במגוון צבעים, מרשמלו צבעוני שיש היום בחנויות הממתקים, חמצוצים, ליקריץ, סוכריות גומי או מסטיקים עגולים, הכל בהתאמה צבעונית

11. אם אתם מתכננים להגיש גם ארוחה קלה ניתן להפריד בין השולחן המתוק לבין שולחן האוכל או להגישם יחד, אם האוכל עצמו אינו תואם מבחינה צבעונית (כריכים חומים ביום הולדת בנושא ספיידרמן) ניתן לטשטש זאת ע"י נעיצת קסמים או דגלונים עם הדמות המתאימה, או להוסיף לאוכל אלמנטים בצבעוניות הזו כמו פיצה עם תירס ליום הולדת מניונים